Product Recall
Een melding over een ondeugdelijk product, dat gevaar voor consumenten kan opleveren, kan op verschillende wijzen binnenkomen (via klant, leverancier, eindgebruiker, etc.) Door snel te handelen en efficiënt te communiceren kan worden bepaald of het nemen van een corrigerende actie noodzakelijk is.
Op basis van de melding wordt het Recall team bijeengeroepen door de Directie.
Dit team bestaat uit:
In het overleg komen de volgende zaken aan bod:
Het Recall team heeft een overzicht van alle betrokken partijen en instanties, die te maken hebben met het incident. Dit betreft in elk geval:
Alle acties die worden ondernomen worden tijdig gecommuniceerd naar alle betrokken partijen en instanties.
Op basis van de richtlijnen van de NVWA wordt direct onderzocht of melding gedaan moet worden (indien dit nog niet gedaan is). Vervolgens wordt bepaald wie de melding behoort te doen (klant, producent of zelf). Zie ook: https://www.nvwa.nl/onderwerpen/melden-onveilige-producten-non-food/meldenonveilige-producten-rol-van-producent-distributeur-detaillist
Afhankelijk van de aard en de omvang van het incident worden acties vastgesteld. De volgende acties worden in alle gevallen ondernomen:
Informatie die wordt verzameld tijdens een recall wordt verzameld in een recall file. Na afloop van een recall vindt een evaluatie plaats. Hierbij komen minimaal de volgende aspecten aan de orde:
Op al onze transacties is het Nederlands recht van toepassing met inachtneming van onze algemene leveringsvoorwaarden, die van de PPP. Klik hier voor de voorwaarden.
Op al onze transacties is het Nederlands recht van toepassing met inachtneming van onze algemene leveringsvoorwaarden, die van de PPP. Klik hier voor de voorwaarden.
POWERED BY @REMYONLINE
© 2022 Art Poetry & Design